11 شهرک تخصصی پتروشیمی آماده واگذاری به متقاضیان شد

11 شهرک تخصصی پتروشیمی آماده واگذاری به متقاضیان شد
11 شهرک تخصصی در استان های خوزستان و بوشهر آماده واگذاری به متقاضیان فعالیت در صنایع تکمیلی پتروشیمی است.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرد: :بر اساس تفاهمنامه‌ای که با شرکت ملی صنایع پتروشیمی منعقد شده مقرر شد که با هدف توسعه صنایع تکمیلی و پایین‌دست پتروشیمی، تعدادی شهرک در 2 استان بوشهر و خوزستان ایجاد شود.

مهندس ایرج موفق افزود: به همین منظور، کارگروه مشترک شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک، 2 سفر به این استان‌ها انجام داد و بر اساس تصمیمات این کارگروه، احداث 6 شهرک تخصصی پتروشیمی برای استان بوشهر و 5 شهرک تخصصی پتروشیمی برای استان خوزستان در نظر گرفته شد، ضمن این که مقرر شد هیچ صنایع دیگری غیر از صنایع تکمیلی پتروشیمی در این شهرک‌ها مستقر نشود.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مصوبه جلسه دوم کارگروه در استان خوزستان، دستورات لازم برای تکمیل امکانات زیربنایی(آب، برق و گاز) این شهرک‌ها صادر شد و هم‌اکنون تمام این امکانات آماده شده و تنها گازرسانی به چند شهرک باقیمانده که آن هم به زودی انجام می‌شود، از این رو اعلام می‌کنیم که آماده واگذاری زمین در شهرک‌های تخصصی بوشهر و خوزستان هستیم.

موفق گفت: استان های دیگری نیز برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در نظر گرفته شده و شهرک‌هایی در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، خراسان و فارس برای تبدیل به شهرک‌های تخصصی پتروشیمی معرفی شده‌اند، اما این موضوع باید در کارگروه مورد تصویب قرار گیرد.

وی افزود: برای ایجاد شهرک‌های تخصصی پتروشیمی، یک کارگروه مستقل میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان صنایع کوچک تشکیل شد که تمام تصمیم‌های این بخش، در کارگروه یادشده گرفته می‌شود، اما برای ایجاد شهرک‌های تخصصی و شهرک‌های مرزی، یک کارگروه ملی داریم که نماینده همه دستگاه‌ها در آن حضور دارند.
۲۰ آذر ۱۳۹۱ ۱۹:۵۹
تعداد بازدید : ۱,۱۳۱